8.05.2010

JODOH NK SAMPAI KOT?..

Malam tadi, tidur lena d ulit mimpi...kalau mimpi yang 'best2' tak apalah juga..ni, mimpi int d tunangkan!...oh no!...perlu ke mimpi macam tu?...bangun2 pagi je, terus rasa liat je nak bangun...seluruh badan rasa letih, rasa sesak nafas dan kalau boleh rasa x nak bangun!>...no no no!...bangun intan bangun!...sila solat subuh (naseb baik mOtivate kuat tuk bgun subuh, maka bangunlah si intan dari tidur...selesai udah sOlat d kerjakan, terus rasa nak luahkan pada adik...cite la bagai kat dia...tau ap dia cite kt int plak?..huh, dia mimpi ular!...tapi, yg teruja akn ular tu, sayalah!...~intan...aiyOOOOooo...mimpi...mainan tidur anda sungguh menakutkan okeyh!....


Mimpi intan~

Umur intan 23 tahun...menginjak pada umur ni, menyebabkan mama intan bising sekali supaya cepat cari jodoh...nak2 pula, calon yg d bwa ke umah dulu, dh xda...jadi, dia suh tunjuk calon baru!...aiyOOo, saya ini udahlah jenis berahsia...jenis liat pula utk bawa sOmeone ke rumah...yg dulu tu pun, pakai dah serius..

sO, adalah mCik kt taman ni, yg 'recOmmend' seOrang lelaki ni, utk d tunangkan dengan int..tunang saja ye...belum kahwin...hehe...mCik tu pun xkenal si lelaki ni..tapi, lelaki ni memang tengah mencari calon isteri la...nk d pendekkan cerita, intan setuju dengan majlis tunangan tu....(wOww, setelah saya penat mendengar leteran ibu saya!, dlm ati, xsetuju sgggggtttt22)

ari majlis tu, jiran2 sekeliling taman ni dah kecah dah tOlong2 mama intan persiapkan segalanya...tema warna : KUNING EMAS okeyh!... (pergh..memg rasa mcm pengantin kO~)...haha...(ramai jiran2 datang n teruja anak sulung pCIk shaari nk bertunang ni..aish~)..bertunang je kot.

nk d pendekkan cite lgi, rOmbongan pihak lelaki pun sampai la...tau ap dia?...ok, umO dia might b dlm lingkungan 35-45 (umO yg auww...xrela i~)...datang dengan apa?...mak ai~...gila kapcai!..mOto kapcai yg sgt la dh uzur n berpakaian agk lusuh...dia dtg bersama 2 anak kecilnya..anak??????....ha, saya kena jadi 'IBU SEGERA' ke?..x mahu x mahu!...wuaaaaa...(masa tu, intan rasa nak pitam dah...panas seluruh badan)...Allah, betulke keputusan yg ak buat ni?...jantung dh dup dap dup dap dah ni...

masa persilakan lelaki tu masuk, Ya Allah...mamat ni, mulut tu xda insuran ke?...napalah anda ni x reti2 nak berhenti bercakap?...mulut anda memang nOn stOp eh?...masa tu, mama abah, jiran2, adik beradik suma dah bimbang, betulke ni yg nak jadi tunangan?...majlis dh siap bagai dh ni..meriah kO~...wuaaaaaa....masa lelaki tu d benarkan utk lihat calOnnya aka intan la tu, dia p kt intan, dia bagi ank dia kt int!...budak tu dlm keadaan yg kurg sempurna sikit la...maksud nya, badan dia melekit2 n berpeluh2..belum mandi agaknya (hehe)...wua, saya x mahu jadi ibu segera...!...saya nk anak sendiri...hukhuk..

pastu, mimpi tu mcm mati kt situ jap...cOZ tetibe int d kejutkan oleh adik int; alOng, nk cOntct lens 2 pasang..kawan org nk beli ni!..(hehe...Alhamdulillah, pagi2 rezeki masuk)...tpi, liat lagi tu nk bgun ...till la fikir, ouh...saya belum sOlat rupanya!...hehe...




Mimpi adik intan~

(Yg ni. pendek jela cita nya eh..sebab masing2 sibuk nak mandi nak siap bagai pergi kerja...hehe...)

Adik intan cite kat intan, lepas intan cita mimpi intan kt dia...wah, apsal mimpi berkait ni?...hu, xnak dengar..xnak dengar!...

Along, malam tadi ak mimpi pasal ular long..sempat lagi aku mengusik dia, ha angah...jOdoh dh dekat la tu...hehe, kO yg nk kawen kOt..bukan alOng ;p....pastu, dia sambung cite...tapi, masalahnya Along, ular tu, kO yg minat!....(haaaaaa?...euwwwww...geli ok!..meremang bulu rOma!)...Dia cerita la, kita pergi satu rumah ni lOng..dalam tu banyak gila ular...xterkira...tapi, alOng (intan) 'selamba badak' je maen2 ngn ular tu, usap2...belai2 (ha, yeke int gini?...oh tidak, int xkn berani utk usap n belai)...Along nampak sgt berminat ngn ular tu...haaaaa????....ok, cite mati mcm tu je cOz msing2 sibuk=)....

(damn...i dOnt like it! )


nOta mata palsu:

Mimpi Intan~masa majlis berlangsung, gmbr candid n cameraman2 x prOffesional byk....oh no, n mereka masukkan d facebOok n tagged saya!...oh tidak, saya rasa mcm xnk bangun pagi tu memandangkan saya telah bertunang secara rasminya!>..x mahu x mahu...!!!!!...wua....lgi satu, bOlehkah saya hidup dengan lelaki tu dgn melihat keadaan situasinya tu?...OMG, saya salu pK bukan2 =(...

Mimpi Adik Intan~org salu kata, mimpi pasal ular ni salu d kaitkan dengan jOdoh..apakah jOdoh saya semakin menghampiri?...haaa?...bila fikir balek, masih banyak yg saya belum bersedia utk laksanakan!...ok2, stOp fikir psal kawen!...bukan masanya...hehe...suma itu hanyalah mimpi ...hehe...gile mimpi!...

9 comments:

Along Tapa said...

double marriage kot..haha...pompuan umor cam kita ni kalo dulu2 mmg da kawen da...kalo jantan cam aku ni lambat lagi...time jek la nasib ko~~~Hahaha~~~

Blog nostalgia budak Muor - Kegembiraan waktu tidur...

rama2_uNgu said...

hehe.... insyaALLAH... xlama g la 2... ^_^

ASaDa RyutaRo said...

hahaha.. banyak giler mimpi pasal jodoh.. teringin nak kawen dah ke? lalala~

semoga bertemu juga dengan insan empunya rusuk kiri itu.. =)

intan shafiqah said...

alOng; haha~..xkisah pun wei ;p....jOdoh lOm smpai...lalalla =)..muda lgi...hikhik..

kama: hikhik....ini cuma mimpi saja ;p

asada: tau xpe..ari yg sme lak tu =)...hehe, mne de teringin nk kawen dh ...byk lgi yg x d gapai ni...

jdOh lOm smpai, smpai nnti,,,kawen la...hihi...tQ ats dOanya ;p...insyaAllah ;p

Farhah (applegreen) said...

insyaallah int. kahwin nih murah rezeki.aehhee

intan shafiqah said...

haha...insyaAllah, dOakan saja ;p..amin!

Nia said...

ini mimpi ke betul ni intan? hehe..mcm real aje. dah lama tido tanpa mimpi la, seronok dengar cerita org.

Entri Terkini: Birthday Dia Esok!

GaDis CoMeL said...

mimpi ular, ada kaitan dgn terkena ilmu sihir. berdasarkan apa yg ustaz dalam program semanis kurma cakap.sekian. ;p

intan shafiqah said...

kak nia: mimpi la kak...jgn la kte btul..x sggup i ;p...hehe...xtau la, npe kblkgn ni asik mimpi pelik2 je...hihi...

cOmel: seperti kta suami ustazah bahiyah ya?...penh dgr juga tu...tpi, insyaAllah, mOga d jauhkan drpd prkra2 mcm tu...