2.21.2010

BUAT MUSLIMAH + SOAL HATI DAN PERASAAN



RASANYA LAMA BENAR SINCE ENTRI TERAKHIR BOUT CELCOM....LATELY BUSY WITH WORK..YELAH, RAYA CINA....So, SQUNK SUDAH FREE SEDIKIT =)....ENTRI KALI NI DH TERFIKIR LAMA UTK KELUARKAN...(ARTIKEL NI D AMBIL DRI
IKA...THNX IKA..)...BILE BACA ARTIKEL NI DRI BLOG IKA, TRUS RASA NK LETAK KT SINI...TPI, CUMA KEKURANGAN MASA SAJE...ENTRI NI BAEK UTK D JADIKAN TELADAN MUSLIMAH =)...YE, RELAX KEWL...PASTI ADE JODOH TERBAEK...BIAR MASE TENTUKAN KEY...X PERLU TERGOPOH GAPAH...XPERLU TERKEJAR AKAN DUNIAWI N PERASAAN =)...JGN RASA RESAH KERANA UMUR, JANGAN RASA RESAH KERANA MSIH TIDAK BERTEMU JODOH...PASTI ADE KETENTUANNYA...KITA WANITA, DI CIPTAKAN TERLALU ISTIMEWA...SEDARLAH =)

D SELITKAN DALAM ENTRI NI, (WT NYEMAK KE??)...RINDU PADA SI DIA YG TELAH PERGI...~PERGI BUAT SELAMA-LAMANYA...X INGIN KENANGAN NI BERAKHIR BEGITU SAJE...INGIN SEMATKAN D MANA2 SAHAJA...ASALKAN IA SENTIASA ADA D MEMORI..TIDAK KIRA D MANA...IA, MSIH TIDAK DAPAT LUPAKAN...MASIH TUTUP PINTU HATI NI...BIARKAN MASE YG TENTUKAN...PERCAYA AKAN KETENTUAN TUHAN...TIDAK KISAH UTK LAMBAT BERTEMU JODOH...BIARLAH JODOH LMBT...ASAL, JODOH YG DTG, SEPERTI DIA~LELAKI YG TIDAK PERNAH BERPUTUS ASA...LELAKI YG BERUSAHA....LELAKI YG BERSEDERHANA....LELAKI YG SUKAKAN PERUBAHAN..SUKAKAN KE ARAH KEBAIKAN...LELAKI YG BYK MENASIHATI...LELAKI YG AKUI KEALPAANNYA...~CUKUP...D SEBALIK KEKURANGANNYA, MASIH BYK KEBAIKAN YG ADA PADA DIRINYA...CUKUP...DOA UTK DIA...MOGA ROH NYA DI CUCURI RAHMAT...DAN D LETAKKAN DI KALANGAN ORG YG BERIMAN...INSYAALLAH..MUDAH-MUDAHAN...

YE!..SAYE PERNAH TERJEBAK!....BENAR, SAYA PERNAH JATUH CINTA!...DENGAN DIA!...TUHAN LEBIH TAHU SEGALA NYE...ADE HIKMAH DAN SEBAB MENGAPA KAMI DI PERTEMUKAN ...MENGAPA KAMI DIPISAHKAN....MULA REALIZE IT...




gmbr di kirimkan oleh dia..


lappy yg same...perkiraan batu menggambarkan pertemuan dalam tempoh 4 tahun..

biarkan masa yg tntukan kami di ikatkan...xpe, semua ketentuan tuhan...cukup~

tulus bukan?...cukup, saya sudah sedih...

dOsa?..kami saje yg tahu..bgaimana kmi cuba menolak perasaan ini!

di antara gmbr terakhir kami...credit 2 his frenz..

gmbr nie...di buat oleh mCik dia...dia xnk kasi gmbr ni..kate nye, utk akad nikah nnti..how sad...saya sedih lagi..

gmbr ni....biarpun saya tidak menyebutnya, dia ungkapkan utk hati dia...ia, saya tidak suka dgn ayt tu....tpi dia suka...dia buat...(walau x suka, hati saya memg berkata begitu)


Kau cinta pertamaku
Kau cinta terakhirku
Tiada apa yang bisa
Menafikan kasih kita

Kau ayu di mataku
Satu antara seribu
Tiada tara di dunia

Mungkin kan terputus di tengah jalan
Mungkin kan terlerai tanpa ikatan
Usah ragu dengan takdir

Kau ayu di mataku
Satu antara seribu
Tiada tara di dunia

Mungkin kita kan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaan
Segalanya ketentuan Tuhan


OK CUKUP...TERUSKAN DENGAN ARTIKEL YG MAHU DI MASUKKAN..KALIAN TIDAK FAHAM, TIDAK MENGAPA...INI HANYA LUAHAN HATI YG MERINDU...SALAHKAH PERASAAN INI?

Kegelisahan, kedukaan, dan air mata adalah sebahagian dari sketsa hidup di dunia. Titisan air mata yang bermuara dari hati dan berselaputkan kegelisahan jiwa terkadang memilukan, sehingga membuat keresahan dan kebimbangan. Kedukaan kerana kerinduan yang teramat sangat dalam menyebabkan kepedihan yang menyesakkan rongga dada. Jiwa yang rapuh pun berkisah pada alam serta isinya, bertanya, dimanakah pasangan jiwa berada. Lalu, hati menciptakan serpihan kegelisahan, bagaikan anak kecil yang hilang dari ibunya di tengah keramaian.

Keinginan bertemu pasangan jiwa, bukankah itu sebuah fitrah? Semua itu hadir tanpa disedari sebelumnya, hingga tanpa sadar telah menjadi sebahagian hidup yang tak boleh dipisahkan.Sebuah fitrah pula bahwa setiap wanita ingin menjadi seorang isteri dan ibu yang baik ketika menjalani hidup bersendirian. Dengan sentuhan kasih sayang dan belaiannya, akan terbentuk jiwa-jiwa yang soleh dan solehah.

Duhai...
Betapa mulianya kedudukan seorang wanita, apalagi bila dia seorang wanita beriman yang mampu membina dan menjaga keindahan cahaya Islam sehingga memenuhi setiap sudut rumahtangganya.

Allah Subhanahu wa Ta'ala pun telah menciptakan wanita dengan segala keistimewaannya, hamil, melahirkan, menyusui sehingga ketaatan dan memenuhi hak-hak suaminya laksana arena jihad fii sabilillah. Pernahkah kita menyaksikan kepedihan wanita yang berazam menjaga kehormatan diri sehingga ia menemukan kekasih hati? Dapatkah kita menggambarkan perasaannya yang merintih saat melihat kebahagiaan wanita lain melahirkan? Atau, tidakkah kita melihat sekilas tatapan sedih matanya ketika melihat aqiqah anak kita?

Letih...
Sungguh amat letih jiwa dan raga. Sendiri mengayuh biduk kecil dengan rasa hampa, tanpa tahu siapakah belahan jiwa yang menunggu di sana.

***

Duhai ukhti solehah...
Dalam Islam, kehidupan manusia bukan hanya untuk dunia fana ini saja, kerana masih ada akhirat. Memang, setiap manusia telah diciptakan berpasangan, namun tidak hanya dibatasi dunia fana ini saja. Seseorang yang belum menemukan pasangan jiwanya, insyaAllah akan dipertemukan di akhirat sana, selama ia beriman dan bertaqwa serta sabar atas ujian-Nya yang telah menetapkan dirinya sebagai lajang di dunia fana. Mungkin sang pangeran pun tidak sabar untuk bersua dan telah menunggu di tepi syurga, berkereta kencana untuk membawamu ke istananya.

Keresahan dan kegelisahan janganlah sampai merubah pandangan kepada Sang Pemilik Cinta. Kalaulah rasa itu selalu menghantui, usah kau lara sendiri, duhai ukhti. Taqarrub-lah kepada Allah Subhanahu wa Ta'ala. Kembalikan segala urusan hanya kepada-Nya, bukankah hanya Ia yang Maha Memberi dan Maha Pengasih. Ikhtiar, munajat serta untaian doa tiada habis-habisnya, curahkanlah kepada Sang Pemilik Hati. Tak usah membandingkan diri ini dengan wanita lain, kerana Allah Subhanahu wa Ta'ala pasti memberikan yang terbaik untuk setiap hamba-Nya, meski ia tidak menyedarinya.

Usahlah dirimu bersedih lalu menangis di penghujung malam kerana tidak kunjung usai memikirkan siapa kiranya pasangan jiwa. Menangislah kerana air mata permohonan kepada-Nya di setiap sujud dan keheningan pekat malam. Jadikan hidup ini selalu penuh dengan harapan baik kepada Sang Pemilik Jiwa. Bersiap menghadapi putaran waktu, hingga setiap gerak langkah serta helaan nafas bernilai ibadah kepada Allah Subhanahu wa Ta'ala. Tausyiah-lah selalu hati dengan tarbiyah Ilahi hingga diri ini tidak sepi dalam kesendirian.

Bukankah kalau sudah saatnya tiba, jodoh tak akan lari kemana. Kerana sejak roh telah menyatu dengan jasad, siapa belahan jiwamu pun telah dituliskan-Nya.

Sabarlah ukhti solehah...
Bukankah mentari akan selalu menghiasi pagi dengan kemewahan sinar keemasannya. Malam masih indah dengan sinar lembut rembulan yang dipagar bintang gemintang. Kicauan bening burung malam pun selalu riang bercanda di kegelapan. Senyumlah, laksana senyum mempesona butir embun pagi yang selalu setia menyapa.

Hapuslah air mata di pipi dan hilangkan lara di hati. Terimalah semua sebagai sebahagian dari perjalanan hidup ini. Dengan kebesaran hati dan jiwa, dirimu akan menemukan apa rahsia di sebalik titian kehidupan yang telah dijalani. H
ingga, kelak akan engkau rasakan tak ada lagi riak kegelisahan dan keresahan saat sendiri.

2.06.2010

SAYA MENANG RM7000 (PELANGGAN CELCOM)

melayan panggilan dari celcOm~

yay~...saya menang rm7000?//....wah, gempak seyh,,,,'AGAK TERUJA' mendengar nye bukan?

erk, rm7000???...celcoM nk kasi?...walawey...wt lawak bOdoh jela ...ade ke celcOm nk bgi cbutan bertuah....klO celcom nk wt cmtu, lme dh wt prOmotion besar2 an....tercetak d dada2 akhbar n media2 laen gitu =)

pagi tadi: BERSIAP utk ke RESORT okeyh =)

pekerja indOn aka pekerja celcOm : hello, camat ciang (ade felat2 ckit)....ini pemilik nO. 013-2.........???

pengguna celcOm yg tulus : ye, saya pemilik nO ni...siapa ni..ade ape ye? (bajet2 custOmer call utk reserve room~dgn nada 'prOfessiOnal nye')

pekerja indOn aka pekerja celcOm : terlebih dahulu, tahniah ya di ucapkan buat 'inchiQ' (inchiQ okeyh =)..ade felat2 sikit or adakah suara daku mcm Encik??~haha) dan kuluarga (keluarga okeyh =) )....caya (masih felat rupa nya) ingin beritau 'inchiQ' udah menang cabutan bertuah celcom sebanyak rm7000.00..'enchiQ' adalah d antara beberapa org yg terpilih utk ari ini,...(wah,,sape x teruja wei nk dapat rm7000???)...~xpe layankan saja..
sebelum itu, saya mO nanya (dengan jelasnya dia 'speak' indOn seyh =) ), adakah 'inchiQ' menggunakan perkhidmatan Maybank?
pengguna celcOm yg tulus : ye, saye memg mggunakan prkhdmtn Maybank....

pekerja indOn aka pekerja celcOm : sebenarnya gini 'inchiQ', pihak kami akan memasukkan rm7000 ke dalam akaun 'inchiQ' dan 'inchiQ' haruslah mengeluarkannya di mesin ATM...'incheQ' mempunyaki kad ATM?...bOleh 'incheQ' meluangkan sedikit masa dengan pergi ke mesin ATM utk pengeluaran wang?....pengeluaran wang cabutan cuma mengambil mase 2-3 minit (heh, kO nk trace ak hape?...)....bOle 'incheQ' luangkan mase?...bpe lme jarak 'incheQ' dgn mesin ATM?

pengguna celcOm yg tulus : kad ATM memg ad (haha..xda okeyh!....kad kena buat bru***...next week bru nk wt okeyh..cm tau2 je ak bru p bank Maybank smalam utk aktifkan smula bank ni)...luangkan mase?.. (huh, serius, mase ni malas dh nk layan....nk pegi keje okeyh..i dh lmbt!!!)...erm, saya sibuk sekarang..saye ade keje sedikit...erm, btw..bOle saye tau..mcm mne saya nk percaya yg saye meng cabutan bertuah ni ye?..

pekerja indOn aka pekerja celcOm : caya tepOn 'incheq' ini betul2, bukan maen2..saye wakil celcOm dri Jalan Semarak, KL utk memberitahu 'incheQ' mendapat rm7000.

pengguna celcOm yg tulus : oh, okey...n macam mana saya nk tau pggilan ini palsu atau tidak ye?

pekerja indOn aka pekerja celcOm : kalO 'incheQ' tidak percaya, 'incheQ' bOleh pergi ke mesin ATM utk menebus wang cabutan bertuah 'incheQ' (hO, suka benO ye nk suh ak p ATM tu)..bOleh 'incheQ' luangkan mase sebentar?

pengguna celcOm yg tulus : oh, maaf ...saya sgt sibuk sekarang ni...saya x akan pergi ke bandar utk hari ni..

pekerja indOn aka pekerja celcOm : oh, cibuk ya (masih slang pelat nye )..klO gitu, bila ya 'incheQ' bOleh luangkan sedikit masa utk pergi ke mesin ATM (okey, dia btul2 nk suh ak p)???

pengguna celcOm yg tulus : maaf, saya btul2 xdapat pergi..ari ini n esok, saya sgt2 bZy n saya xpegi bndr....senang cite, encik masuk je duit tu ke akaun....ade mase nnti, saya cash kan lah..(haha~.....ngOngbe tOl..klO dh menag duet, ikut suka ak la nk cash kan bila kan?...ade la ni gk nk suh ak...huh, nk trace mase ak msuk kad ATM ak ye...bOle bla~)

pekerja indOn aka pekerja celcOm : maaf 'incheQ' , pihak celcom hanya akan memasukkan wang ke akaun 'inchiQ' hari ini juga..sekiranya, 'incheq' tidak pergi ke mesin utk keluarkan wang arini, celcOm terpaska beri hadiah cabutan ini pada pengguna celcom lain. (oh, macam tu pula?..pndai kO putr ye....nk bgi ak terpesOna lgi ngn angka rm7000 tu??,,,haha~)

pengguna celcOm yg tulus : erm, klO macam tu xpela....saya betul2 bZy ni....n sebelum tu, saye nk tny, btul ke ni dari pihak celcOm ye (mne ak x was-was nye..suara ala2 wak karjo gitu..hehe...)

pekerja indOn aka pekerja celcOm : 'incheQ' , caya tidak akan tipu 'incheQ'..buat apa caya mO tipu 'incheQ' dengan 'mebazir kredit' utk tepon 'incheQ' (ellO??????...if celcOm call, diOrg xheran pun melayang bpe hengget okeyh...celcOm yg byr kot...bukn pekerja dia ...)

pengguna celcOm yg tulus : oh, ok...klO macam tu, mcm mne saye bOle 'redeem' wang cabutn ni ye'?

pekerja indOn aka pekerja celcOm : begini 'incheQ', 'incheQ' sila pergi ke mesin ATM terdekat, n keluarkan wang cabutan itu dengan segera ya..bpe lma dri tempat 'incheQ' tu utk ke mesin ATM terdekat?...

pengguna celcOm yg tulus : erm, kire2 dlm 30 minit...klO gitu, encik call saye smula dm mse 30 minit...

pekerja indOn aka pekerja celcOm : (teruja gamaknya)...baeklah, nnti caya akan tepOn 'incheQ' dlm masa 30 minit lgi..

(talian tutp sebntr)...**bersiap2 utk ke resort***

dlm perjalanan, telefOn berdering lgi ...oh, nOmbor private ni lagi..ok, mari menjawab!....

pekerja indOn aka pekerja celcOm : camat ciang...incheQ cudh berada d ATM?

pengguna celcOm yg tulus : oh, maaf..saya tidak dapat pergi ke mesin ATM..saya harus pergi ke tempt kerja dengan segera.

pekerja indOn aka pekerja celcOm : oh, klO begitu, bila ye 'incheQ' dapat luangkan mase utk ke mesin ATM..?

pengguna celcOm yg tulus : maaf ye, saya btul2 xdapat pergi ke ATM..

pekerja indOn aka pekerja celcOm : bagaimana dgn esOk harinya??? (esok harinya?...ni yg rse nk sesumpah ni***....ellO, bukn wak karjO kte adiah kena tntut arini juga ke??..haha)

pengguna celcOm yg tulus : oh, esok saye maseh sibuk...xpela encik, begini...saya sedekahkan saje rm7000 tu kepada encik...encik amek la buat blanja anak2...saya xnk duit 2..saye bgi encik aje ye...

pekerja indOn aka pekerja celcOm: (tercengang gamaknya~, cOz wak karjO ni tetibe jadi gagap n pekak)..erk, ape 'incheQ' cakap..?

pengguna celcOm yg tulus : x, saya kate..amek la duit tu..saya bgi trus kat encik dgn senang hatinya...rm7000 pun okey kan..byk tu...

pekerja indOn aka pekerja celcOm : (terkedu plak kOt) ...(diam)

pengguna celcOm yg tulus : ok, encik blanja duit tu baik2 okeyh...daaa...

(sepanjang perbualan pertama dan kedua~LOUDSPEAKER okeyh..pkai i lupe rakam..haha)...
(sepanjang perbualan kedua~d dengari oleh satu keluarga okeyh..haha..kami bantai gelak sakan...okeyh, saya dpt rm7000 babe..sape mO kasi..jOm, sape nk d blnja?...haha~)
(cerita d pendekkan cOz xpndai nk bercerita secara details)

TAMATLAH KISAH PEMENANG RM7000 SEKELIP MATA NI =)






2.04.2010

PERCANGGAHAN : PRO-M VS PENGGERAK MAHASISWA UM

Isu2 seperti ini di UM masih tidak putus2!....

Benarlah kata senior2 dulu, pilihanraya UM memg kuat jika nk d bndingkan dengan IPTA/IPTS lain....Umpama pilihanraya sebenar pula!

Ak yg d luar sebagai alumni UM pun masih berminat utk mengetahui akan lbih lnjut percanggahan ideologi dan pimpinan kedua2 pemegang tampuk pimpinan UM ni...

Adeq2 sekalian, rakan2 perjuangan sekalian...Bersatulah kalian!....Nak 'cOmment' lebih2, akan di salah ertikan pula...Hmm, kalian ...bergabung secara baik ok?...tidak perlu berebut tampuk pimpinan n menzahirkan kekurangan kalian...BEKERJASAMA secara baik ok?...

Sini, diselitkan juga artikel lanjutan pilihanraya UM (oh..tidak habis lagi????)


2.02.2010

PENGHINAAN ADUKA DAN KEPUTUSAN E-VOTING UM

okeyh....saya sgt panas ni....mungkin terlalu lmbt utk 'bercerita' pasal blOgger 'aduka taruna'.....tapi, memg hal ni benr2 buat saya panas okeyh !!!!....rasa cm nk bgi lempang free kat si aduka ni, bOleh?.....pada mulanya, memg xnk kOmen lbih2 psal si aduka ni..sO, diamkan aje...tpi, bile baca artikel ni yg mengaitkan penulisan aduka taruna pada entri2 sebelumnya, oh benar....saya memang totally panas !!!!

rasa cm nk....#@%&&*!**#*(($&@%#....haish,,,,,,

nauzubillah himinzalik..astaghfirullah hal azim...sabO ajela....

ok, ni artikel yg membangkitkan kepanasan pada saya :




okeyh, selain dri panas dri cite ni, saya nk cite pasal KONTROVERSI KEPUTUSAN E-VOTING UM PLAK...

okeyh, petg ni jam 4 petg akn d britau lbih lnjut akn bgkahan keputusn hari tu.,,,
okeyh...ni link utk kmu sekalian bace ....

TAG DARI FENDI

okeyh =)...saye kena TAG lagi =)....kali ni, kena TAG oleh blOgger kite ni, si inche fendi =)


1) Where is your cell phone?
> cell phOne???~ats katil =)...~sedang berehat2 =)

2) Relationship?
> sengal nye~~...oOo, okeyh...saye SINGLE okeyh =)...lom kawen lagi ..haha~

3) Your hair?
> hmmm..perlu ke cite?>...xble....dOsa =)

4) Work?
> hmm...curenntly, sudh keje...bru cuba2 brjinak2 dlm bidg pelancOngan =)...ye, saya berminat dlm bidang ini =)

5) Your sisters?
> sisters je?...my bRo????...wOkey...ade 3 sisters bwh int....~masing2 single okeyh =)...cOmel2 belaka =)..haha~

6) Your favorite thing?
> gODam n skOdeng =)..boleh?

7) Your dream last night?
>oh, saye mimpi =)..tpi dh lupe..bOleh?..

8) Your favorite drink?
>Tea =) n tea laen2 pOn bOley =)

9) Your dream car?
> huh, keta pling mhl d dunia ap?...oh, kereta itu?...~jadi nya saya minat keta itu..haha~xda dream car pOn..asl ade kete, bOle gerak, sedp d pndg okey =)....

10) Your shoes?
> ape punya ngOkhek soalan ni?...nO ans =)

11) Your fears?
>C.I.C.A.K =)

12) What do you want to be in 10 years?
>hmm, cite2 xtggi key...bussiness sndri yg mntap, bhgia, n may Allah bless me =)...ckup la kan?....

13) Who did you hang out with last weekend?
> last week ye....oh, saye keje okeyh =)...hmmm, weekend keje seyh ...~jdi x kuar ngn sesape..

14) What are you not good at?
> hOho..dlm buat sesuatu, int cept hot temper...n gementar!..oh, im nOt good in netball+bOwling =)..haha~seyes...baek suh int lumba lari okeyh =)

15) One of your wish list items?
> ...........(dlm ati je tau key)

16) Where you grew up?
> of cOurse ammar singh aka MERSING, JOHOR D.TAKZIM...

17) Last thing you did?
> menOnton cite ghost whisperer...eh, silap =)...it was 2nd last b4 i did dis TAG....he, tadi saye d dapur =)...masak nsi gOreng utk ayahanda =)

18) What are you wearing?
> hehe...snOw cap mcm si pelukis imuda =)
> hehe..bju berwarna gOld brOwn
> hehe..suar wrna red garang =)

(p/s: menakutkan okeyh =) )

eh..rase silap jawapan ni =)...int wearing ap2 je =)....asal suka n of cOurse tutp aurat...

19) What aren’t you wearing?
> yang haram bagi lelaki pakai la..~sme ans wit si fendi ni...but lelaki tu jadi perempuann...hehe...bOleh?

20) Your pet?
> minta maaf =)...tidak membela..jin kOntot bela la..tu kire s pet ke?..hehe =)

21) Your computer?
> CompaQ (ye...saye suka! )...kt adeQ2 pun saye sarankan cOmpaQ...DELL saye sudh hncur =)..jadi, saye sOKong cOmpaQ =)

22) Your life?
> hmmm....nO ans =)...kalian byg kan sndri okeyh?

23) Missing?
> im missing sOmeone..~arwah mOhd nOrshahrul nizam...its been almOst 9 mOnth after he gO..really miss late him n tak malu utk mengaku nye...(ok, sekarang kalian bOleh bygkn idup saye withOut dis guyz aka sahabat saya...truly sahabt =) )

24) What are you thinking about right now?
>of cOurse ive been thinking pasal sOalan nO. 23 ni....huh...grrr~

25) Your car?
> hehe...saye ade kete sOrong =)...xyh ckp de kete pe, nnti kena culik =)

26) Your kitchen?
> apsal ngn my kitchen?...ade mslh?..~haha, tnya balek bOleh?

27) Your favorite color?
>absOlutely GREEN =)....~saye pencinta HIJAU okeyh =)

28) Last time you laughed?
> tadi, bile mne, adeq2 yg cOmel itu tidak mahu masak nasi gOreng utk ayahanda tercinta =)

29) Last time you cried?
> tadi juga....bile sOalan nO 23 mncul..oh, ok...saye tipu...xnanges, tpi hmpir keluarkan air mate je =)...~spti tag lagi satu, saya neng yatimah okeyh..=)

30) Love?
> Tuhan yg maha esa, mama n papa, family~of cOurse same ans wit u fendi =)...tiru fendi..

31) So who wants to share their ONEs?? How about?
> oh, seperti fendi juga...ape kejadah nye sOalan ni???


5 orang jejaka terpilih...:

a.abu
b.ali
c.arif
d.amir
e.asnul

5 orang dara terpilih :

a. amalina
b. aminah
c. azura
d. arni

haha~....dalam byk2 ni, int TAG sorg je sebenarnye =)...biar padan muka dia...balas dendam balek pada org yg TAG daku di bawah ni =)

p/s: cik anazara...silakan =)....

TAG DARI ANAZARA


okeyh~....TAG ni int kena dari minah ni, si anazara yg akn fly ke india nnti....cepuk mau?...haha...jOm, kite mkn steamboat lgi...arghh...sgt rindu steamboat...=)


1. 1st insert this badge or the pic above to inform u have been awarded

done..!

(wOkey...i already put it...)


2. Make sure u take the pic n said it is from Iznie.
~heh, nk promote si iznie nie?...ooo, okeyh..masih d thp okeyh...suppOrt each other...eceh =)

3. You should tell 10 facts or hobbies about yourself.

1, fact: seOrng yg sgt egO ...~ikut kepla sndri...rasa btul, btul la..tidak sekali menidakkan =)
2, fact: neng yatimah...iaitu seOrang insan yg kuat mengalir air mate =)...ia, sgt sgt sgt mudah =
3, hobi: sgt suka skOdeng blOg org...oh, really?..haha...
4, hobi: seOrg yg sgt suka mengumpul resit bayaran =)
5, fact: pembenci nOvel + cite jiwang cOz ia nya begitu tOuching!...perlukah ???
6. fact: seOrg sahabat yg menghargai sahabat nye okeyh =)
7. hobi: seorang yg sukakan outdOor n aktiviti riadah =)
8. hobi: suka tukr saluran TV (hehe, menyakitkan ati org laen yg menOnton)...hahahahahha~
9. fact: seorg yg messy!!..haha....
10. fact: erk, plus blur okeyh =)..haha~

(hOnest giler seyh =)....kate fact...)

4. You should choose 5 other bloggers (easier the ones who follow you) and tell their names in your blog
TAg org?...oh tidak perlu...cOz penh wt sOalan cmni...rase nye, cm ulang bnda sama =)..makanya, xperlu tag org laen...cuba bagi challenging punya tag ckit =)...hehe...

5. Dont forget to go to their blog and tell them they have been tagged !!!
nO no .....skOdeng cukup =)..haha =)