6.25.2009

TIDAK BISA...BISA...?

layan la perasaan ko int..smpai bile ko nk cmni?....stOp it!....
org pun bOsan dgr....
hu, xpela....ikut suka la....ati ni xle nk ckp pe lgi...itu yg d rase...itu yg d buat!....~bentak ati~

kate2 arwah.....
int...ad 1 prasaan tu xdpt zam nk jelaskan kt kmu....zam dgr kmu nagis, rase tersentuh...berdetak ati zam....xpenh dgr kmu nagis...zam memg xreti nk pujuk....klu int dpn zam,xtaula...mkin ari sy....:$...int, sebOleh2 nye...jgala akhlak ....dlm dnia ni tiada ap yg kekal mlainkan Allah....mlh iman pun....salula mohOn pd Allah n rapat ngn org2 yg baek...skng zam dpt clOse ngn kmu....tp xdpt nk pgang kmu.....klu kmu lari, zam kjar kmu smpai zam sedar yg kmu bukn utk zam,....zam knl ati kmu....zam xkenal rupe kmu....adstudnt yg lawa, tp xmungkin atinye sme ngn org sy kenal 2...hbgn ni sgt lme, sgt terjaga...mCik...msg suara ati saya...klu depn mCiik...kte2 mnis 2, saya simpan tuk bakal isteri saya ni....

kte2 arwah...
betapa indahnya apabila memiliki ati seseorang yg memahami erti persahabtan, persaudaraan, perhubungan sesama manusia...lebih baek lagi apabila dia mencintai seseorang e2 kerana Allah...sy sgt bersyukur....syukur sgt.....

~i miss it~/....
lelaki yg baek...i miss it....~

MASA....BIARLAH MASA YG TENTUKAN..SABAR, REDHA, TAWAKAL...IGT ALLAH....INSYAALLAH, SEGALANYA ADA HIKMAHNYA...DIA MAHA MENGETAHUI...

6.21.2009

sori kak rabiah...hehe

entri kali ni xda ap pun..oPpsss..int amek tnpa pengetahuan kak rabiah ni..klO kak tahu, maaf ye...int amek dari kmu...ayt2 ni sgguh ment\yentuh ati int...akak jgn marah int ambil ye....hmmmm...int sebak dgr ayt ni...rindu...int rindu....sgt rindu...sgla kenangan hingga ke akhir hayat dia pun int xmmpu nk lupe...kdg2 int pK, cmne ak nk lepas ke depn ni?k\nape hrus d bayangi kisah silam ni?terlalu indah...dan sgt indah....tpi, penat utk ingt nye...sebab ati ni akan sakit bile igt...sakit....bila akan henti?????....entah...ak xda jawapannye....


sebenarnya..
dia mengingatkan saya pada seseorang yang semakin hari saya rasa kehilangannya.
saya rindukan si dia.
segala kebaikan dia.
suara dia.
becoknya dia bercerita pada saya apa yang berlaku hari2 dalam hidupnya.

walaupun lewat di telefon perbualan kami, tapi saya tetap happy.
saya rindukan suara dia yang menjawab soalan saya.
saya rindukan suara dia yang marahkan saya yang degil ni.
saya rindukan ucapan "good nite", "sweetdreams", "guten natch","jangan nakal2" etc. dari mulut dia yang masa tu walaupun saya tak nampak tapi saya selalu bayangkan ia comel..huhu..
itu dulu..dulu yang dulu..dulu sangat..
saya pun tak kenal dia pada awalnya.
tapi dia baik dan ramah melayan saya.
dulu itu dulu..
dulu sangat...

sekarang semuanya dah tak ada lagi.
saya tetap mengingatinya.
dan merindui segala kebaikan dia.
saya ingat lagi katanya dia menghargai saya.
saya rasa sangat terharu.
sebab saya rasa happy dengannya.
dulu itu dulu..

~life must go on cause it is still beautiful babe...~

6.18.2009

SAAT TERAKHIR...(alamak...huhu...wua~~~)

Tak pernah terpikir olehku
Tak sedikitpun ku bayangkan
Kau akan pergi tinggalkan kusendiri

Begitu sulit kubayangkan
Begitu sakit ku rasakan
Kau akan pergi tinggalkan ku sendiri

Dibawah batu nisan kini
Kau tlah sandarkan
Kasih sayang kamu begitu dalam
sungguh ku tak sanggup
Ini terjadi karna ku sangat cinta

Inilah saat terakhirku melihat kamu
Jatuh air mataku menangis pilu
Hanya mampu ucapkan
Selamat jalan kasih

Satu jam saja
kutelah bisa cintai kamu kamu kamu di hatiku
Namun bagiku melupakanmu butuh waktuku seumur hidup
Satu jam saja
kutelah bisa sayangi kamu..... di hatiku
Namun bagiku melupakanmu butuh waktuku seumur hidup
di hatiku......

http://www.youtube.com/watch?v=BlRKCUjucjI

http://www.youtube.com/watch?v=a7BK9RDtsX0

http://www.youtube.com/watch?v=XMMxArAQwTk

6.09.2009

DIJODOHKAN DI SYURGA

hmmm..tgh dOk mengelamun...kenang kisah lalu...smbil bace2 artikel2 agma yg arwah kasi dulu...terbaca plak pasal kisah ni....hmmm....menarik....sgt menarik...andai ia benar, AKU INGIN!!!...

Kasih...
cinta yang terindah adalah mencintaimu,
sebuah cinta yang membawa kepada kebajikan.
Cinta yang indah hingga angin syurga berasa malu
burung syurga menjauh
dan malaikat menutup pintu.~

Bersumber dari Raja’ bin Umar An-Nakha’i, dia pernah bercerita: “Dahulu di kota Kufah tinggallah seorang pemuda tampan rupawan yang tekun dan rajin beribadat, dan dia termasuk salah seorang ahli zuhud. Suatu hari pemuda itu singgah di kalangan kaum An-Nakha’ dan di sana dia bertemu dengan seorang gadis yang cantik. Sejak melihatnya pertama kali, dia pun jatuh hati dan tergila-gila oleh kecantikannya. Demikian juga si gadis yang merasakan hal serupa sejak pertama melihat pemuda itu. Si pemuda lalu mengutus seseorang untuk meminangnya, tetapi ternyata gadis tersebut telah dipertunangkan dengan putera bapa saudaranya.

Mendengar keterangan ayah si gadis itu, mereka berdua menahan beban cinta yang sangat berat. Si gadis tadi kemudian mengutus seorang hambanya untuk menyampaikan sepucuk surat kepada pemuda tambatan hatinya: “Aku tahu betapa engkau sangat mencintaiku, dan kerananya, betapa besar penderitaanku terhadap dirimu sekalipun cintaku tetap untukmu. Seandainya engkau berkenan, aku akan datang berkunjung ke rumahmu atau aku akan memberikan kemudahan kepadamu bila engkau mahu datang ke rumahku.”

Setelah membaca isi surat tersebut, si pemuda kacak itu pun berkata kepada utusan wanita pujaan hatinya, “Kedua tawaran itu tidak ada satu pun yang kupilih! Sesungguhnya aku takut akan seksaan hari yang besar bila aku sampai derhaka kepada Tuhanku. Aku juga takut akan neraka yang api dan jilatannya tidak pernah surut dan padam.

Pulanglah utusan kekasihnya itu dan dia pun menyampaikan segala yang disampaikan oleh pemuda itu. Si gadis lalu berkata, “Selamanya aku belum pernah menemui seorang yang zuhud dan selalu takut kepada Allah SWT seperti dia. Demi Allah, tidak seorang pun yang layak mendapatkan gelaran kemuliaan kecuali dia, sedangkan kebanyakan orang adalah munafik.

Setelah berkata demikian, gadis itu lalu melepas segala urusan duniawinya serta membuang jauh-jauh segala sesuatu yang berkaitan dengan dunia. Dia pun memakai pakaian dari tenunan kasar dan sejak itu tekun beribadat, sementara hatinya merana, badannya juga kurus oleh beban cintanya yang besar kepada pemuda yang dicintainya. Dan kerinduannya yang mendalam menyelimuti sepanjang hidupnya hingga akhir hayatnya.

Setelah gadis itu meninggal dunia, sang pemuda sering pula berziarah ke makamnya. Pada suatu ketika dia bermimpi seakan-akan melihat kekasihnya dalam keadaan yang sangat menyenangkan. Pemuda itu pun bertanya, “Bagaimana keadaanmu dan apa yang kau dapatkan setelah berpisah denganku?”

Gadis kekasihnya itu menjawab dengan menyenandungkan untaian syair:

Kasih...
cinta yang terindah adalah mencintaimu,
sebuah cinta yang membawa kepada kebajikan.
Cinta yang indah hingga angin syurga berasa malu
burung syurga menjauh
dan malaikat menutup pintu.

Mendengar penuturan kekasihnya itu, pemuda tersebut lalu bertanya kepadanya, “Di mana engkau berada?”

Kekasihnya menjawab dengan melantunkan syair:
Aku berada dalam kenikmatan
dan kehidupan yang tiada mungkin berakhir
berada dalam syurga abadi yang dijaga oleh para malaikat
yang tidak mungkin binasa
yang akan menunggu ketibaanmu, wahai kekasih

Pemuda itu kembali berkata kepada kekasihnya, “Di sana aku mohon agar engkau selalu mengingatiku dan sebaliknya aku pun tidak dapat melupakanmu!”

“Dan demi Allah, aku juga tidak akan melupakan dirimu. Sungguh, aku telah memohon untukmu kepada Tuhanku juga Tuhanmu dengan kesungguhan hati, sehingga Allah berkenan memberikan pertolongan kepadaku!” jawab gadis kekasihnya itu.

Pemuda itu kembali berkata kepadanya, “Bila aku dapat melihatmu kembali?”

“Tak lama lagi engkau akan datang menyusulku kemari,” jawab kekasihnya.

Tujuh hari sejak pemuda itu bermimpi bertemu dengan kekasihnya, ia meninggal dunia. Semoga Allah sentiasa mencurahkan kasih sayang-Nya kepada mereka berdua dan mempertemukannya kembali di syurga.

~MUDAHAN2~

6.02.2009

TAHNIAH FARAH

dearest siti farahana nodzari.....
hmmm...thniah ye...its a gud news...saat ak trima brita kematian...ak trima pula brita akan bakal nye ade kelahiran nnti...ckup la brita sedih tu...cba utk lupakan...

thniah tau...yey, baKAL jadi aunty la cheQ lepas ni...sgt suka dgr nye...nnti dh lahirr, bgtau la aunty nye ni ye....

erm....tOpik laen...result dh kuar...Alhamdulillah, ak x fail paper subject prOf dOm...mesti arwah gmbira dgr brita ni....dear, int lulus...thnx bgi semangAT kak int...lepas ni, dh xda kmu utk bgi semgt kt int...air mate int menitik lagi...apsl la air mate int ni senang sgt nk menitik...kmu mesti xnk tgk int nangis kan?...int thn..tpi air mte ni yg mengalir sendiri/...dear, kmu xdpt hadir int kOnvo nnti kan?sedey nye...tpi, parent kmu nk dtg tgk....insyaAllah, xda halangan dri int klo diorg nk tgk...kegembiraan mereka, kegembiraan int juga...

hmmm...btw, int xle nk ucp thniah kt kmu...dlm ni pun bOle la eh?....xtau nk luah kt mne?...klO nk cite ngn kawan, mesti kawan bOsan dgr int sik crita pasal kmu...sO, int crita kat cni jela eh...erm, tahniah ats result kmu....kmu dpt pOinter yg bgus...thniah drpd int....int bgga dengan kmu...parent kmu mesti bgga ngn kmu..tpi., mesti diOrg sedey cOz kmu xdpt teruskan dh blaja...adeQ2 kamu kecil lagii....sian parent kmu...bile lagi la diOrg nk lihat ank diorg berjaya..sian sgt int ngn parent kmu...