10.25.2010

LAKONAN~

Entri ini bukan entri kegilaan. Tapi sekadar meminati lakonannya. Wah, betul..Saya adalah peminat pelakon Adi Putra ni. Tak dalah gila sangat minatnya. Tapi, suka tengok style cakap dan lakonan yang mamat ni bawa. Kalah Rizal Jaafar (no.2 cOZ of 'attitude'). Kalah Rosyam Nor. Kalah Fahrin. Kalah Mustapa Kamal. Kalah Ery Putra (ah, ni jauh kalahnya..Sangat xminat..Minta maaf ye Ery ;p)

Teringat kata mama : Tak payahlah dOk minat2 kat artis ni. Bukan boleh bawa ke mana. Banyak yang negatif dari positif...Bla bla bla (Perkataan 'sensored' telah d ucapkan. Tak baik untuk diluahkan di sini. Cukup sekadar perbualan mak dan anak =) )

Haha...untuk lakonan, saya memang suka Adi Putra! =)...Entri ini bukan entri 'mengagungkan'..Entri ini sempena watak yang di bawa oleh Adi Putra dalam Siri Drama Chinta (di tayangkan di TV3 pada setiap petang..jom, rehat2 santai dengan keluarga)





Adi Putra

Name: Mohamad Hadi Putera Bin Halim
Nickname: Putra
Date of birth: 26 February 1981
Siblings: Youngest of 3 siblings
Height: 174 cm
Weight: 72kg
TV Biograhies: Haryati2, Kelahiran Yang Teristimewa,Dakapan Senja,Kasih Relaku Pujuk, Mya Zara,Aku Cinta Padamu
Education: Diploma Kejuruteraan Penerbangan(Institut Pendidikan Teknikal Singapura)
Favourite colour: Orange
Hobbies: Singing, scuba diving, travelling and thinking
Favourite Actor/Actress: Johnny Depp and Hritik Roshan, Kuswadinata, Rosyam Nor

10 comments:

rabia-adawiah musa said...

Tak suka drama Chinta sebab ada Fasha Sanda..

int,
kenapa cite macam tu bole lepas kat tv?
ada unsur2 yg tak berapa elok..

dialog macam ni :"dia lari dari rumah sebab dia tak nak solat lagi", "dulu solat, sekarang tak lagi"...

emm...you think?

intan shafiqah said...

Pada permulaannya, int pun x suka... Sebab, macam akak cakap, Fasha Sandha..Int kurg 'gemar' dengan pelakon itu..Tidak membenci, tetapi kurang gemar.

Int tonton lagi sebab watak dia 'bertudung'..hari ke hari, terkejut..bukan meningkat baiknya...malah menurun menjadi teruk..Seperti juga, iman kita..Ada naik dan turun. Dan kita x mampu pun utk meletakkan sama ada kita ni beriman @ tidak..Itu, DIA yg lbih tahu.

Semakin hari tOnton, ada mesej yg nk d smpaikan walaupun nampak watak2 yg teruk. Tiap2 hari beristighfar tengok crita tu...hehe..Kalau akak tengok, memang ada mesej yang nak d sampaikan. Cuma, mungkin keras.

Redha itu perlu. Ujian yg d timpakan, setimpal dengan kekuatan yg kita ada. Tapi, dalam cerita ni, redha itu tiada. Kepercayaan itu juga hilang.

pasal dialOg : ada byk lgi yg int kurg setuju. Cth : psal dia benci tuhan..ayat, int kurg igt...juga pada ayt sOlat : Chinta solat tak? Chinta kata TAK. Chinta kata, selama dia solat, asyik benda-benda buruk je yang berlaku kat dia. dia
kata, solat ke, tak solat ke, sama je..

pada pandangan int, pandang cite mcm ni dengan pandangan agama...InsyaAllah, akan tingkatkan lgi pemahaman kita tentang agama. Mana baik, mana buruk, InsyaAllah kita dapat nilai..D sini kita dapat nilai, apa itu IMAN..apa itu AMAL..apa itu REDHA...apa itu PERCAYA...

Kalau tengok dengan keluarga, 'mentiOn' pada yang 'kecil2'...SUpaya mereka faham..Apa itu baik, apa itu buruk...dan apa natijahnya, pada diri..

*Klo int jadi tukang lulus, mungkin int x luluskan..int suh berlakon balek...hehe...gnti skrip ayt tidak terpesOng cOZ kerana ayt, insan boleh jadi MURTAD..int suh berlakon tanpa pegang tangan, kaki, kepala, badan..hehe...contohi macam KCB =) *

ap2 pun, bgi int, bgi kita yg menOnton, pandang dari sudut pandangan agama. Siapa kita untuk men'judge'?...InsyaAllah kak, klo kita pndg dri sudut pOstif, crita itu menjadi POsitif...

pada pandangan akak pula bagaimana?...memang tidak tonton lansung kah selepas beberapa siri?..@ masih menOnton?

intan shafiqah said...

p/s: kadang2, ada baik nye cerita macam ini. kita ini, Alhadulillah tidak pernah d uji tegar macam itu. Sehingga terhambur ayat2 yang melampau. Sehingga hilang kepercayaan. Rakan-rakan kita juga x pernah lalui situasi sebegitu. Dengan adanya cerita sebegitu, kita dapat lihat dunia. Dunia Allah. Tinggi dan rendahnya Langit Ilahi..Ada pelbagai ragam makhluk d ciptakan d dunia ini. Maha Hebat Allah itu kan kak?

Along Tapa said...

huish...kat atas tu ko sambung entri ke ko reply komen??huhu

Gorengbaek - Entri emo...ikut korangla nak baca ke taknak

Hangit habis dah - Apa??suka ati aku la nak tak puas ati pun..

intan shafiqah said...

haha....kejam alOng ^^....entri baru..malas nk publish~...haish~

akmafaizal said...

haha..ari ni dh 2 n3 akak tgk n baca pasal Adi Putra ni. sorang mengaku laki dia lagi..adeh..minat biasa2 je sudah..:P

caliph shuriken said...

tgk Chinta tp sbb suka dgr lagu sixth sense tu ^^

intan shafiqah said...

kak akmal: haha...tau xpe...minat biasa2 sudah,,;p

caliph: hikhik...lagu tu meaning dalam tu~...sentap~

caliph shuriken said...

meaning dlm ek?..
jom karaoke lagu tu, hikk...

intaneqashut said...

haha..jOm, set masa ;p...nyanyi dalam tandas jela...haha...