10.31.2008

TAUBAT SEORANG HAMBA, KEPADA MU YA ALLAH

TAUBAT SEORANG HAMBA

Hati hiba mengenangkan dosa2 yg ku lakukan,
Oh Tuhan Maha Kuasa,
Terima taubat hamba berdosa…

Ku akui kelemahan diri,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x…..
Taubatku ini…..

Telah aku merasakan derita jiwa dan perasaan,
Kerana hilang dari jalan menuju redhaMu ya Tuhan.

Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x…
Taubatku ini…


Di hamparan ini ku meminta moga taubatku diterima…

Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x….
Taubatku ini…

Ku akui kelemahan ini,
Ku insafi kekurangan ini,
Ku kesali kejahilan ini,
Terimalah 3x..
Taubatku ini…

=====================================================================================

KEPADA MU YA ALLAH

Tuhan (Ya Allah)..
Terimalah ibadah ku yang tidak sempurna,
ia serba kekurangan dan banyak cacat celanya,
tapi apakan daya ini yang mampu ku persemahkankannya
kepada Mu,

Telah ku cuba sepenuh hati
tapi masih tidak mampu tidak sempurna
aku harap dengan rahmat Mu
terima juga ibadah ku
aku tetap tidak jemu..
Ku teruskan walau tidak meningkat
aku tetap istiqamah
kasihanilah aku…

Wahai tuhan
Hamba yang lemah ini
Pengampunan Mu yang ku harapkan
Siapa lagi yang akan membelaku
Kalau Engkau tidak membelaku

AKU KAN HAMBA MU JUA…
AKU CIPTAAN MU JUA….
KALAU ENGKAU SELAMATKAN
ENGKAU TIDAK AKAN RUGI…

Kebesaran Mu akan
Tetap sempurna..
Ampunilah wahai tuhan..
Kasihanilah wahai Tuhan ..
hamba yang lemah ini..
Pengampunan Mu yang ku harapkan kan
siapa lagi yang akan membelaku ..
Kalau engkau tidak membelanya..

AKU KAN HAMBAMU JUA
AKU CIPTAAN MU JUGA
KALAU ENGKAU SELAMATKAN..
ENGKAU TIDAK AKAN RUGI..
KEBESARAN MU AKAN TETAP SEMPURNA..
AMPUNILAH WAHAI TUHAN..
SEGALA DOSA KU
Segala Dosa ku…

=====================================================================================

Hmmmmmm....x da ape....hmmm...lgu ni pn ku suka....sgt suka dgn bait2 lirik nya....kdg2 terfikir, memg sgt jahil diri ni....terasa seperti seOrng yg sgt hipOkrit....terasa seperti seorang yg bebal.......AMAT JAHIL/......

Ya Allah, Kau ampunilah dOsaku....sungguh...menitik air mata ku...memg ak jahill.ak alpa..ak lupa...ak pinggirkan Engkau....huuuuuuuuuuuuuuuuuuu........ku sgt sedey....sgt sedey.............................huuuuuuuuuuu....

Ya Allah...betapa tkut nya ak utk tempuh hidup ku kedepan2 niiiii....hmmm....mOga Kau bimibng ak ke arah jalan Mu Ya Allah....sesungguh nya, ak hamba Mu yang jahil lagi kerdil....insan yg amt lemah....tidak tahu mensyukuri nikmatMU........hmmmmmmm.....intan, kuatkan semangat kau....lantakla org nk kate ****** ape ke....sesungguhnya, Allah yg lebih mengetahui segala-gala nya...ya, ak thu...ak memg naif..sgt naif...........dan begitu naif.......

No comments: