8.10.2010

MESEJ 2 (TUJUAN: SIMPANAN SAHAJA)

~~~ : Assalamualaikum anakanda, salam sejahtera. apakhabar? bonda sekeluarga sihat semuanya. bonda ingin ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan almubarak sekeluarga.salam

int : W'salam, bonda/ayahanda...kt sini, anakanda serta keluarga juga ingin mengucapkan salam ramadhan...semoga ramadhan kali ini, mampu memberi sinar n kekuatan buat diri kita...moga kita lbih tbh mghadapi cbrn, dugaanNya..kenangan lalu, sematkanlah dalam hati..bina hidup baru dgn sinar nur Nya...sgala apa yg tersilap, terkurang dri anakanda, anakanda pohon maaf...sama2 kita sambut bulan penuh keberkatan ni, dengan penuh khusyuk dan redha...

~~~ : T.kaseh atas ingatan anakanda. kita semua amat merindui. 1hb along bertunang, bonda buat tahlil, kebetulan kolej buat konvoi. Puasa ni, anakanda masak apa? bonda buat rendang kesukaan almarhum. kalau dekat bonda antar sikit kat a.kanda. xpalah, klu ada umur pjg bleh kta ketamu lgi, bonda mskkan rendang buat anakanda.


~Speechless~...int x balas...terkedu...termenung sebentar...tidak jauh...mengingati kembali saat ketika dahulu...sedar x sedar, air mata ini menitik lagi...kuatkan lah semangat keluaga ini YA ALLAH...mereka telah kehilangan insan yg mereka sayangi...insan yg d kandung, d kendung, d belai, d jaga dengan penuh kasih sayang...insan yg byk memberi erti dalam hidup ni...dh la, ckup...Ramadhan ke-2 tnpa beliau...

~teringat kali terakhir berjumpa...satu bekas tupperware yg d bli dri kedai...d dalamnya, terdapat rendang hasil air tangan sendiri bersama ibu saudaranya...bangun pagi2 hanya untuk menyOlak kelapa, memerah santan...menangkap ayam, sembelih sendiri...tLong mengacau rendang sehingga kering...siap d masak, bersiap mahu hantar ke kolej sahabatnya ni...hujan lebat ketika itu...namun d redah jua dengan motor kesayangan....masih igt ketika itu, sudah menghidangkan makanan utk nya...d ajk makan bersama roomates...x mahu katanya...mahu segera pulang ke perak...tergamam...berkata: sampai bila2, xkn mahu makan dengan kamu...

~bekas tupperware itu masih d simpan rapi...ubat2an juga masih ada...hadiah dari cina itu juga masih ada...cuma rendangnya sahaja yg x ada...sedap rendang tu...resepi turun temurun keluarganya...hmmm, makanan kesukaannya...i wish i can learn hOw 2 make it...tpi, smpai skrg, masih belum punya kesempatan utk blajar dgn ibunya..rindu sebenarnya..xkn mahu makan dengan kmu....dh, memg xkn dpt dh..n dh xdpt utk ketemu kmu lgi...itu yg terakhir...kali terakhir...

~mOga kmu tenang d sana..sudah 2 kali Ramadhan, ibu bapa kmu lalui tnpa kmu...

SALAM RAMADHAN BUAT KAMU
ERTI RAMADHAN ITU SUDAH MENJADI SETIAP HARI BAGI KAMU...
POHON KEMAAFAN ATAS SEGALA KEKHILAFAN DIRI INI SEPANJANG BERSAHABAT DENGAN KAMU..

6 comments:

AiMaN HaDi said...

dgn izin-Nya, mereka akan kembali menjenguk kita sbln ini.. buat yg terbaik utk bekalan kita sdiri dan sedekahkan sedikit buat mereka yg telah pergi..

ini ramadan pertama ak tnp mak.. ak kena kuat..

Along Tapa said...

emosi emosi emosi..aku pun nak join sedih gak la walaupun status aku kat kepala blog sentiasa gembira~~~

Aku termenung

intan shafiqah said...

aiman: bangkit nya org yg telah pergi...utk menjenguk dan menziarahi keluarga2 mereka...ya, ak tau kau pasti pilu...ibumu pasti menjengukmu...sbgai anak, sedekahkanlah mana yg mampu...berilah ap yg mampu...teringin dia melihat anaknya ni berdOa dan tidak lupakannya...mOga kmu kuat aiman!....la tahzan!...kuatkan semamgt!...ibumu sntiasa ad d sisimu!

alOng: hehe...emOsi ni dtg x menentu la alOng...hehe, cheQ tau hang memg seOrang yg happy gO lucky lagi cOmel (bluek~)

AiMaN HaDi said...

int:
jujurnya airmata ak menitis bc kata2 ko.. ak btol2 harap mak ak tau ak syg dia sgt2.. dia slamanya dlm hati ak.. dlm stp amal ak, ada nama dia n ayah ak..

ak x bahagiakan dia di dunia..ak hrp dia bhagia di sana.. ak nk kebahagiaan dia kekal selamanya.. xmo dia sakit mcm kat dunia..

tq int..

intan shafiqah said...

aiman, walaupun mak kau bukn mak ak, ak rasa ak turut merasa kesedihan tu...pernah kehilangan nenek yg d sayangi, kecik lagi mase 2..drjh tiga, namun masih terasa hingga ke ari ni...apatah kau yg bru sahaja kehilangn mak...mak lgi...insan yg memberi seribu satu erti buat kita...x mampu utk ak byg kan sekiranya ak berada d situasi ko...berada d situasi ak pun, sudh rase lOnglai utk fikirkan semua tu...apatah ko lgi aiman...

kuatkan semangat ya dear...air mata ak juga menitik ni....mOga kO tabah....kO org yg kuat, d uji dgn ujian sebegini..

kO masih mampu bahagiakan dia aiman...penuhi sgla impian dia suatu ketika dahulu...pasti dia tersenyum d sana...pasti dia tunggu ko dengan senyuman bangga...sakit di dunia itu sementara...Allah uji mak ko dgn cara tu...mudh2n, kebahagiaan hakiki yg d terima nya d akhirat...mudhn2...sntiasa d dOakan utk sahabat...kuatkan smgt ye...teruskan perjuangan kO!>..la tahzan my dear!....jangan bersedih...jadilah wanita paling berbahagia!..

ok, ak mbil kate2 ni dri buku tautan hati, khusus utk ko sahabat...

Tak mahu ku akui tewas,
biar menggunung badai menghempas,tak mahu ku terus menangis,lantaran pujukanMU cukup manis....

Janganlah kamu bersikap lemah dan jangan pula kamu bersedih hati padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman.' (QS. ali - Imran : 139).


~moga ia sedikit sebanyak memberi kekuatan kpd ko...

AiMaN HaDi said...

int:
syukran atas perkongsian ayt tue.. btolkn, ALLAH awl2 dh pujuk kita.. betapa penyayang dan caringnya DIA..