4.07.2010

PENCARIAN

kata orang melupakan kan seseorang lebeh mudah dari melupakan kenangan....dan sebagai manusia biasa tentu lah sukar untuk kita menghapuskan kenangan...~kate2 ni int ambil dri blog mama...sOwi...maen ambil je...

entri kali ni, utk simpanan int..int tau..satu hari nnti, int akn smkin melupakan dia..dn perlu utk lupakan dia...hOp, dgn adanya entri2 mcm ni, suma tu xkn terhapus..dn tetap akn jdi kenangan..walau mse tu, segalanya sudh berubah...tidak sme seperti dulu ataupun sekarang...

hop suma org akn fhm knapa int buat mcm ni...bukn tidak redha...bukn xnk trima kehidupan bru..bukn menidakkan yg skrg, cuma...int nk bnda ni sntiasa tersemat dlm ati int...kerana dia sahabat int...int kenal ngn dia dh lme...gaduh suka marah geram...suma ada...mgkin kmi xsama dgn org2 d luar tu..cra kami berbeza...kerana cra berbeza ini yg wt int sukar tuk lupa....kmi bukn psgn romantis...kmi bukn pasngn bergaduh..kmi rakan, sahabt yg sntiasa bntu mmbntu jika ade kurg nya...jgn samakan kmi sprti mereka...org yg terdekat dgn kami je tahu bgaimana cra kmi berkawan..pelik!...ye, byk bnda yg nk d elakkan...tpi, terjebak...mOga Allah kekalkan hubungan persahabtn kami ni....dia sahabat yg baek!....

Tiada rahsia utk ku terus gagah berdiri, menepis dugaan cinta lelaki, melainkan pada sebuah prinsip yg merantai diri~

InsyaAllah, int cuba..(ayt tiba2..xle bla...int perlu bgkit smula..xmhu jadi sprti dulu...)

Link :

http://hasnahyusof.blogspot.com/2010/01/senyuman-menjadi-kenangan.html



~saje...entri ni int jumpa pada blOg kalian..saje, int titipkan d sini,,..andaikate int lupa entri ini d mana...masih ade d blog int utk int baca dn cri smula...

~maaf, entri int ni berterabur bukn?...bgitu juga la perasaan int...dugaan tu dtg lagi...tpi, int nk keraskan ati int...nk cri mcm dia=)....~sprti int keraskan ati int dulu..tpi, kali ni xmo maen2..mO teguhkan ati! =)...

~memang bertebaur bukn entri int?...aish...

~nuffnang...tgk..tetibe msuk nuffnang...waa.,..lme nye x blogwalking..lme x singgah blog org utk mmbaca entri2 mereka....insyaAllah, lepas setel2 satu2 prkra yg int prlu int buat, insyaAllah..int terjah kog k!....miss gile=)


2 comments:

AiMaN HaDi said...

ada perkara yg kita xnk hilang kenangannya.. malah kita risau andai satu ms kita terlupa akan dia yg begitu berharga yg pernah hadir dlm episod indah hidup kita di dunia..

slhkah hidup dlm kenangan???

=int@neq@shut= said...

aiman, chill dear...i kno, when im talking bOut dis, bout pemergian...u must b really miss n teringat pada ur mOm kan..hOw such a sad...setiap yg idup, pasti akn kmbli pd Dia...pd Dia yg khaliq..

biarlah kenangan itu berbunga di ranting usia..


Sayu terpisah
Hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
Berhembus angin rindu
Begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu

Hujan lebat mencurah kini
Bagaikan tiada henti
Kaulah laguku kau irama terindah
Tak lagi kudengari
Kau pergi.. pergi..
Sepi tanpa kata
Terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
Apa pun kata mereka
Biarkan kenangan berbunga di ranting usia

~hidup dlm kenangan yg indah tidak salah...kerana walau ade sendu d ati kite, kite pasti tertawa, tersenyum bile teringt kenangan indah itu...tidak ada pahit, semuanya indah=)

Yang indah itu pertemuan, yang manis itu kemesraan, yang pahit itu perpisahan, yang tinggal hanyalah kenangan.

Aiman,
Memendam rasa, baik yang elok mahupun yang tidak semuanya pasti meletup. Yang diperam pasti masak,yang direbus pasti mendidih, yang ditanak pasti menjadi bubur.
Teman yang baik adalah orang dapat berkata benar kepada kita dan bukan orang yang selalu membenar-benarkan perkataan kita...~thanx cOz being my frenz,..suppOrt each other...itu namanya kawan!..ukhwah fillah abadan abada..=)