4.27.2010

CERITERA : MUTIARA DAN KERANG

Mutiara ingat lagi....masih mutiara ingat...kenal sudah lama...namun tidak pernah bersua sekian lama semenjak dari pertemuan yang pertama..01 Mac 2008 ~Pertemuan kedua!! Melihat sendiri, dan bercakap bersama..

Mutiara igt lagi...Mutiara sangat sibuk hari itu..Mutiara perlu memilih dan membeli pakaian baru untuk di pakai pada majlis makan malam kolej..Hari itu, Mutiara keluar dengan kawan2 Mutiara..Dari pagi hingga malam..Mutiara masih igt lagi...

Mutiara igt lagi, Mutiara kata, Kerang xperlu datang jumpa Mutiara..Mutiara keluar dan tiada di kOlej...Kerang kata, xmengapa..Kerang mahu juga jumpa...Kerang akan tunggu hingga Mutiara balik...

Sebenarnya, Mutiara segan sangat nk berjumpa dengan Kerang..Yelah, 3 tahun rasanya kita xberjumpa..Mutiara malu...Mutiara bukannya cantik, mutiara bukannya lembut, mutiara xmacam gadis2 yg laen...Mutiara biasa sgt..Apalah yg Kerang pandang sgt pada Mutiara ni...Lagipun, Mutiara malu nk berjumpa lelaki...Mutiara xpenah terima dan balas ajakn lelaki..Semua Mutiara tolak baik2..Mutiara malu..Terutama pada lelaki yg Mutiara xrapat...Kalau kwan sekolah, kawan rapat Mutiara, lainlah..Ini, Mutiara xrapat pun...Mutiara malu...Mutiara segan...

Mutiara igt lagi, Mutiara beri pelbagai alasan utk xberjumpa dengan Kerang..Masih igt pada tahun 2007..Mutiara lihat dari jauh saja kelibat Kerang..Bila Kerang tanya, Mutiara kata Mutiara tiada di kOlej..Maafkan Mutiara..Mutiara igt lagi, Mutiara kenalkan Kerang dengan kawan Mutiara..Mutiara xnk berhubung dengan Kerang lagi..Tapi, Kerang xpenah pergi..

Malam itu, Mutiara balik..Mutiara tiada alasan lagi..Kerang sampai tengah hari di kolej Mutiara masa itu...Kerang tunggu Mutiara..Dari tgh hari, bawa ke petang..Kerang masih tunggu Mutiara...Dari petang, bawa ke malam...Kerang masih tunggu Mutiara..Mutiara tidak tahu hendak kata apa lagi...Malam tu, Mutiara diamkan diri Mutiara..Kawan Mutiara marah Mutiara..Kawan Mutiara kata x baik buat orang macam tu..org tu tunggu Mutiara dari awl tgh hari hingga malam..jumpa 5 minit pun memadai la kata kawan Mutiara..

Mutiara fikir sejenak..Mutiara segan..Mutiara x tipu..Mutiara malu...Mutiara xtau nk ckp apa..Akhirnya, Mutiara setuju utk jumpa Kerang,,Mutiara ajak kawan Mutiara..Kawan Mutiara xnk ikut..Berkeras dia xmahu ikut..Mutiara ajk lagi..Mutiara xmahu berjumpa dengan Kerang berdua sahaja..Mutiara malu...Akhirnya, kawan Mutiara ikut juga...Kita pergi makan..Jalan kaki...Mutiara segan...Tapi Mutiara harus sembunyikan perasaan tu..Lagak Mutiara, mcm kite kawan sekolah...Masa makan, Mutiara perasan, ada mata-mata nakal yg memerhati kita...Mutiara malu...Mutiara rasa lain..

Malam tu, kali kedua kite berjumpa..Kerang org pertama yg berjaya ajk Mutiara keluar..Mutiara xtipu..Kerang org pertama yg berjaya..Mutiara rasa bersalah sgt keluar makan dengan Kerang malam tu..Mutiara bukn lah perempuan yg terlalu menjaga adab..Tapi, Mutiara tgh mempelajarinya..Iman Mutiara xkuat bukan?...Mutiara kalah dengan ajakn itu..Sebelum ni, Mutiara berjaya..Dengan Kerang, Mutiara kalah..Mutiara xtahu kenapa...Jahilnya Mutiara...Tapi terus terang, dalam hati jahat Mutiara, Mutiara kata, Kerang kacak orang nya..Jahat kan hati dan mata Mutiara?...