2.21.2010

BUAT MUSLIMAH + SOAL HATI DAN PERASAAN



RASANYA LAMA BENAR SINCE ENTRI TERAKHIR BOUT CELCOM....LATELY BUSY WITH WORK..YELAH, RAYA CINA....So, SQUNK SUDAH FREE SEDIKIT =)....ENTRI KALI NI DH TERFIKIR LAMA UTK KELUARKAN...(ARTIKEL NI D AMBIL DRI
IKA...THNX IKA..)...BILE BACA ARTIKEL NI DRI BLOG IKA, TRUS RASA NK LETAK KT SINI...TPI, CUMA KEKURANGAN MASA SAJE...ENTRI NI BAEK UTK D JADIKAN TELADAN MUSLIMAH =)...YE, RELAX KEWL...PASTI ADE JODOH TERBAEK...BIAR MASE TENTUKAN KEY...X PERLU TERGOPOH GAPAH...XPERLU TERKEJAR AKAN DUNIAWI N PERASAAN =)...JGN RASA RESAH KERANA UMUR, JANGAN RASA RESAH KERANA MSIH TIDAK BERTEMU JODOH...PASTI ADE KETENTUANNYA...KITA WANITA, DI CIPTAKAN TERLALU ISTIMEWA...SEDARLAH =)

D SELITKAN DALAM ENTRI NI, (WT NYEMAK KE??)...RINDU PADA SI DIA YG TELAH PERGI...~PERGI BUAT SELAMA-LAMANYA...X INGIN KENANGAN NI BERAKHIR BEGITU SAJE...INGIN SEMATKAN D MANA2 SAHAJA...ASALKAN IA SENTIASA ADA D MEMORI..TIDAK KIRA D MANA...IA, MSIH TIDAK DAPAT LUPAKAN...MASIH TUTUP PINTU HATI NI...BIARKAN MASE YG TENTUKAN...PERCAYA AKAN KETENTUAN TUHAN...TIDAK KISAH UTK LAMBAT BERTEMU JODOH...BIARLAH JODOH LMBT...ASAL, JODOH YG DTG, SEPERTI DIA~LELAKI YG TIDAK PERNAH BERPUTUS ASA...LELAKI YG BERUSAHA....LELAKI YG BERSEDERHANA....LELAKI YG SUKAKAN PERUBAHAN..SUKAKAN KE ARAH KEBAIKAN...LELAKI YG BYK MENASIHATI...LELAKI YG AKUI KEALPAANNYA...~CUKUP...D SEBALIK KEKURANGANNYA, MASIH BYK KEBAIKAN YG ADA PADA DIRINYA...CUKUP...DOA UTK DIA...MOGA ROH NYA DI CUCURI RAHMAT...DAN D LETAKKAN DI KALANGAN ORG YG BERIMAN...INSYAALLAH..MUDAH-MUDAHAN...

YE!..SAYE PERNAH TERJEBAK!....BENAR, SAYA PERNAH JATUH CINTA!...DENGAN DIA!...TUHAN LEBIH TAHU SEGALA NYE...ADE HIKMAH DAN SEBAB MENGAPA KAMI DI PERTEMUKAN ...MENGAPA KAMI DIPISAHKAN....MULA REALIZE IT...




gmbr di kirimkan oleh dia..


lappy yg same...perkiraan batu menggambarkan pertemuan dalam tempoh 4 tahun..

biarkan masa yg tntukan kami di ikatkan...xpe, semua ketentuan tuhan...cukup~

tulus bukan?...cukup, saya sudah sedih...

dOsa?..kami saje yg tahu..bgaimana kmi cuba menolak perasaan ini!

di antara gmbr terakhir kami...credit 2 his frenz..

gmbr nie...di buat oleh mCik dia...dia xnk kasi gmbr ni..kate nye, utk akad nikah nnti..how sad...saya sedih lagi..

gmbr ni....biarpun saya tidak menyebutnya, dia ungkapkan utk hati dia...ia, saya tidak suka dgn ayt tu....tpi dia suka...dia buat...(walau x suka, hati saya memg berkata begitu)


Kau cinta pertamaku
Kau cinta terakhirku
Tiada apa yang bisa
Menafikan kasih kita

Kau ayu di mataku
Satu antara seribu
Tiada tara di dunia

Mungkin kan terputus di tengah jalan
Mungkin kan terlerai tanpa ikatan
Usah ragu dengan takdir

Kau ayu di mataku
Satu antara seribu
Tiada tara di dunia

Mungkin kita kan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaan
Segalanya ketentuan Tuhan


OK CUKUP...TERUSKAN DENGAN ARTIKEL YG MAHU DI MASUKKAN..KALIAN TIDAK FAHAM, TIDAK MENGAPA...INI HANYA LUAHAN HATI YG MERINDU...SALAHKAH PERASAAN INI?

Kegelisahan, kedukaan, dan air mata adalah sebahagian dari sketsa hidup di dunia. Titisan air mata yang bermuara dari hati dan berselaputkan kegelisahan jiwa terkadang memilukan, sehingga membuat keresahan dan kebimbangan. Kedukaan kerana kerinduan yang teramat sangat dalam menyebabkan kepedihan yang menyesakkan rongga dada. Jiwa yang rapuh pun berkisah pada alam serta isinya, bertanya, dimanakah pasangan jiwa berada. Lalu, hati menciptakan serpihan kegelisahan, bagaikan anak kecil yang hilang dari ibunya di tengah keramaian.

Keinginan bertemu pasangan jiwa, bukankah itu sebuah fitrah? Semua itu hadir tanpa disedari sebelumnya, hingga tanpa sadar telah menjadi sebahagian hidup yang tak boleh dipisahkan.Sebuah fitrah pula bahwa setiap wanita ingin menjadi seorang isteri dan ibu yang baik ketika menjalani hidup bersendirian. Dengan sentuhan kasih sayang dan belaiannya, akan terbentuk jiwa-jiwa yang soleh dan solehah.

Duhai...
Betapa mulianya kedudukan seorang wanita, apalagi bila dia seorang wanita beriman yang mampu membina dan menjaga keindahan cahaya Islam sehingga memenuhi setiap sudut rumahtangganya.

Allah Subhanahu wa Ta'ala pun telah menciptakan wanita dengan segala keistimewaannya, hamil, melahirkan, menyusui sehingga ketaatan dan memenuhi hak-hak suaminya laksana arena jihad fii sabilillah. Pernahkah kita menyaksikan kepedihan wanita yang berazam menjaga kehormatan diri sehingga ia menemukan kekasih hati? Dapatkah kita menggambarkan perasaannya yang merintih saat melihat kebahagiaan wanita lain melahirkan? Atau, tidakkah kita melihat sekilas tatapan sedih matanya ketika melihat aqiqah anak kita?

Letih...
Sungguh amat letih jiwa dan raga. Sendiri mengayuh biduk kecil dengan rasa hampa, tanpa tahu siapakah belahan jiwa yang menunggu di sana.

***

Duhai ukhti solehah...
Dalam Islam, kehidupan manusia bukan hanya untuk dunia fana ini saja, kerana masih ada akhirat. Memang, setiap manusia telah diciptakan berpasangan, namun tidak hanya dibatasi dunia fana ini saja. Seseorang yang belum menemukan pasangan jiwanya, insyaAllah akan dipertemukan di akhirat sana, selama ia beriman dan bertaqwa serta sabar atas ujian-Nya yang telah menetapkan dirinya sebagai lajang di dunia fana. Mungkin sang pangeran pun tidak sabar untuk bersua dan telah menunggu di tepi syurga, berkereta kencana untuk membawamu ke istananya.

Keresahan dan kegelisahan janganlah sampai merubah pandangan kepada Sang Pemilik Cinta. Kalaulah rasa itu selalu menghantui, usah kau lara sendiri, duhai ukhti. Taqarrub-lah kepada Allah Subhanahu wa Ta'ala. Kembalikan segala urusan hanya kepada-Nya, bukankah hanya Ia yang Maha Memberi dan Maha Pengasih. Ikhtiar, munajat serta untaian doa tiada habis-habisnya, curahkanlah kepada Sang Pemilik Hati. Tak usah membandingkan diri ini dengan wanita lain, kerana Allah Subhanahu wa Ta'ala pasti memberikan yang terbaik untuk setiap hamba-Nya, meski ia tidak menyedarinya.

Usahlah dirimu bersedih lalu menangis di penghujung malam kerana tidak kunjung usai memikirkan siapa kiranya pasangan jiwa. Menangislah kerana air mata permohonan kepada-Nya di setiap sujud dan keheningan pekat malam. Jadikan hidup ini selalu penuh dengan harapan baik kepada Sang Pemilik Jiwa. Bersiap menghadapi putaran waktu, hingga setiap gerak langkah serta helaan nafas bernilai ibadah kepada Allah Subhanahu wa Ta'ala. Tausyiah-lah selalu hati dengan tarbiyah Ilahi hingga diri ini tidak sepi dalam kesendirian.

Bukankah kalau sudah saatnya tiba, jodoh tak akan lari kemana. Kerana sejak roh telah menyatu dengan jasad, siapa belahan jiwamu pun telah dituliskan-Nya.

Sabarlah ukhti solehah...
Bukankah mentari akan selalu menghiasi pagi dengan kemewahan sinar keemasannya. Malam masih indah dengan sinar lembut rembulan yang dipagar bintang gemintang. Kicauan bening burung malam pun selalu riang bercanda di kegelapan. Senyumlah, laksana senyum mempesona butir embun pagi yang selalu setia menyapa.

Hapuslah air mata di pipi dan hilangkan lara di hati. Terimalah semua sebagai sebahagian dari perjalanan hidup ini. Dengan kebesaran hati dan jiwa, dirimu akan menemukan apa rahsia di sebalik titian kehidupan yang telah dijalani. H
ingga, kelak akan engkau rasakan tak ada lagi riak kegelisahan dan keresahan saat sendiri.

8 comments:

Farhah (applegreen) said...

dear, rindu pada arwah ayoi jugakkkk~~
moga arwah tenang di sana. and untuk int, insyaallah.Allah swt buat segalanya ade hikmah yg belum tahu bile & mase.=)

=int@neq@shut= said...

hu~sama...windu =(

thnx dear =)

setiap yg berlaku ade hikmah nya...semuanya ketentuan tuhan...kite hny mmpu merancang..Dia yg tntukan ..

AiMaN HaDi said...

sedih - perlu di luahkan..

rindu - perlu di pamerkan.. (dgn cara yg selayaknya)..sblm kita xlg pny peluang itu..

moga ko bertemu insan seperti zam.. ak doakan ko dear

=int@neq@shut= said...

thnx aiman~

mOga akan ade lgi insan seperti dia..

AbgFeroZ said...

yups2 hmpir sama..
tp x sama :) ada laen
cara pnyampaian berbeza :)
smoga kmu kmu dan kmu akan jmpa yg lebey baek dari yg lpas :)

=int@neq@shut= said...

hehe...

entri kuar pada hari yg sme..eceh~

mdh2 an, insyaAllah..thnx =)

biztoone said...

pergi tak kembali, insyaALLAH ada hikmah di sebalik semuanya, kite yg masih hidup teruskan perjuangan, jgn mudah mengalah. semoga anda lebih tabah :)

=int@neq@shut= said...

terima kasih fadzirul =)

saye tau diri saye =)...seorang yg sgt tabah!....